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When the Royal Military Colleges of Canada Alumni Association Inc. (RMCAA) was founded through the merger of the RMC Club and the RMC Foundation in late 2021, a temporary word-based logo was developed.

In the three years since, members have not been shy about letting us know that this logo is not, to put it mildly, their cup of tea. So, the time has come at last to kick our temporary logo to the curb and develop a fresh, new look!

Creating a new logo is not without its challenges. There are some fundamental facts that need to be factored in. RMCAA is the voice of the alumni of all the Canadian Military Colleges, whether RMC St-Jean, RMC or Royal Roads. We are the alumni association for everyone who has attended a program at a CMC, undergraduate, post-graduate or continuing studies. So, our logo needs to resonate across all of those groups. Also, RMCAA has the challenge of being at once of all the Colleges and yet of none of them — the organization is distinct from the CMCs themselves and is independent of the Department of National Defence and Canadian Armed Forces.

And then there are some practical and aesthetic considerations. A new logo needs to be usable in all the ways that logos are used nowadays, whether that is in in digital formats or stitched onto a cap or sweatshirt! Coats of arms, for example, with their highly detailed drawings, are too complex to easily digitalize and scale down, and as a result less distinguishable, which makes them impractical to use as logos.

Last but not least, a new logo must be something that alumni will see as relevant and with which they would be proud to be associated.

So, we’ve developed a short, five-question survey to get some guidance from members on what is important in a new logo. If you saw the survey advertised on social media and have completed it already: thank you! If not, this is your chance. Please take three minutes now and click here to have your say!


L’Association des ancien(ne)s des CMR vous a entendus : le moment est venu de changer de logo!

À la suite de la création de l’Association des anciens étudiants et anciennes étudiantes des Collèges militaires royaux du Canada inc. (AACMR) par la fusion du Club des CMR et de la Fondation des CMR à la fin de 2021, un logo temporaire formé de mots a été créé.

Au cours des trois années qui se sont écoulées depuis, les membres n’ont pas hésité à nous faire savoir que ce logo n’était pas tellement à leur goût. Le moment est donc enfin venu de mettre au rebut notre logo temporaire et d’en créer un tout nouveau!

La création d’un nouveau logo comporte son lot de défis. Il faut tenir compte de certains faits fondamentaux. L’AACMR est la voix des anciens et anciennes de tous les Collèges militaires canadiens, qu’il s’agisse du CMR de Saint-Jean, de CMR ou de Royal Roads. Nous sommes l’association des anciens et anciennes pour toutes les personnes qui ont suivi un programme dans un CMC, qu’il s’agisse d’un programme de premier cycle, d’études supérieures ou de formation continue. Notre logo doit donc trouver un écho dans tous ces groupes. En outre, l’AACMR est confrontée au défi de représenter à la fois tous les Collèges et d’aucun d’entre eux – il s’agit d’une organisation distincte des CMC eux-mêmes, indépendante du ministère de la Défense nationale et des Forces armées canadiennes.

Des facteurs pratiques et esthétiques doivent également être pris en compte. Un nouveau logo doit être utilisable de toutes les manières dont les logos sont utilisés de nos jours, que ce soit dans des formats numériques ou cousus sur une casquette ou un coton ouaté! Les armoiries, par exemple, avec leurs dessins très détaillés, sont trop complexes pour être facilement numérisées et réduites à l’échelle, et par conséquent moins faciles à reproduire, ce qui en fait des logos peu pratiques.

Enfin, le nouveau logo doit être perçu comme étant pertinent par les anciens et anciennes et être une source de fierté pour eux.

C’est pourquoi nous avons créé un court sondage de cinq questions afin d’obtenir l’avis des membres sur ce qui est important dans un nouveau logo. Si vous avez vu le sondage annoncé sur les médias sociaux et que vous y avez déjà répondu, merci! Sinon, c’est l’occasion ou jamais. Prenez trois minutes dès maintenant et cliquez ici pour donner votre avis!

3 Comments

  1. Lionel on October 4, 2024 at 4:10 pm

    Why? I like the existing one. I also prefer the name Ex-Cadet Club.

  2. Gary Gagnon 7598 on October 5, 2024 at 8:31 pm

    I’ve written before, and now again: alumni, being the plural of the latin masculine alumnus, may not sit well with some of our alumnae. I think that the historical patriarchal use of the male plural to capture all genders is all but passe. A more gender-neutral term might be considered. A tough one, but the emerging word alum might fit the bill. Hence RMCA(Alums’ or Alum)A.

  3. mike siska on October 7, 2024 at 1:37 pm

    “An alum (/ˈæləm/) is a type of chemical compound, usually a hydrated double sulfate salt of aluminium with the general formula XAl(SO. 4) 2·12 H. 2O, such that X is a monovalent cation such as potassium or ammonium. By itself, “alum” often refers to potassium alum”

    Oh my, why would you change it? Suggested change appears to be beyond DEI.
    M

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