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Caption: Le 17 septembre dernier, le Collège militaire royal de Saint-Jean tenait un diner spaghetti, sa toute première activité organisée dans le cadre de l’édition 2014 de la Campagne de charité en milieu de travail du gouvernement du Canada (CCMTGC). Le commandant-adjoint du CMR Saint-Jean, le Lieutenant-colonel Patrice Legault, a donné le coup d’envoi de cette campagne avec un mot d’ouverture rappelant à toutes et à tous l’importance de cette levée de fonds qui bénéficie de l’appui de tous nos échelons supérieurs. Il a également remercié le comité organisateur du CMR Saint-Jean chapeauté par le Capitaine Jean-Marc Cousineau.

Nous remercions tous ceux qui ont participé à ce diner et espérons certainement vous revoir en grand nombre à nos prochaines activités.

Encore une fois, merci à tous et bonne campagne!

Caption: On 17 September, Royal Military College Saint-Jean held a spaghetti-lunch, its very first activity organized as part of the 2014 Government of Canada Workplace Charitable Campaign (GCWCC). The Deputy Commandant, Lieutenant-Colonel Patrice Legault, kicked off the campaign with opening words that reminded everyone of the importance of this fundraising initiative supported by the entire chain-of-command. He also thanked RMC Saint-Jean’s organizing committee headed by Captain Jean-Marc Cousineau.

Thanks to everyone who participated; we hope to see many of you at our next activities.

RMCC Reunion Weekend preparations petty well dominated the agenda leading up to the big weekend. However, “other things” were going on too. A few of them included:

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PAG

By: 26596 NCdt (III) Sophie Cormier PAG Training Coordinator

The Peer Assistance Group (PAG) is a program that is meant to provide assistance from Officer (Naval)-cadet to Officer (Naval)-cadet; when a cadet has an issue that he or she needs to discuss, they can go see the people who have PAG signs on their doors. PAG members are not counselors, social workers or psychiatrist, but they are very good listeners and can provide excellent resources to those in need, such as phone numbers for sexual assault centers and mental health services.

On September 1st, PAG staff met with the first years to discuss their First Year Orientation Program. The two-hour talk between PAG members and first years served to give the first years, time to relax, at the same time giving PAG a chance to make sure that if any first years were being treated unfairly, this would be brought up the chain of command and rectified immediately.

On August 27th, the PAG staff met with second year Officer-cadets in the cadet mess to explain their program and encourage the second years to join. Following this meet and greet, on September 13th, 16 new members of PAG gathered to receive their initial training. It all began with a brief from the Director of Cadets, LCol Popov, who believes the PAG program is important at RMCC, just like similar programs are important in other units. Then, under the guidance of Gordon Howse and his staff from the Dispute Resolution Center staff, the cadets learned how to react appropriately to someone discussing a problem with them. They even got to role-play with each other, practicing their new skills so that they became more natural. Later in the afternoon, the new PAG members got to talk to the RMCC Padre, Major Newhook, as well as Capt Vincent and Rennick, Base social workers and Mrs Christine Sulek-Popov. The day concluded with some administration points as well as a suicide awareness brief from Dr. Lagacé-Roy, a military psychology and leadership professor at RMCC.

GAP

par 26596 Aspm (III) Sophie Cormier Organisatrice d’entraînement du GAP

Le groupe d’assistance aux pairs (GAP) est un programme qui est destiné à fournir de l’assistance, d’élève-officier (Aspm) à élève-officer(Aspm) ; lorsque les cadets ont des problèmes qu’ils doivent discuter avec quelqu’un, ils peuvent aller voir les gens qui ont des enseignes de GAP sur leurs portes. Les membres du GAP ne sont pas des conseillers, des travailleurs sociaux ni des psychiatres, mais ils sont très bons pour écouter et peuvent fournir d’excellentes ressources à ceux dans le besoin, par exemple le numéro de téléphone pour un centre d’agression sexuelle ou pour des services de santé mentale.

Le 1 septembre, le personnel du GAP a rencontré les premières années afin de discuter de leur programme d’orientation pour les premières années. Les deux heures alloués au GAP ont servi à donner du temps aux premières années pour relaxer ; en même temps, le personnel du GAP a eu la chance de s’assurer que si les premières années n’étaient pas traités de manière appropriée, ce serait mentionné à la chaine de commandement et rectifié immédiatement.

Le 27 août, le personnel du GAP a rencontré les élèves-officiers (Aspm) de deuxième année dans le mess des cadets afin d’expliquer son programme et les encourager à se porter volontaire pour le programme. Après la rencontre, le 13 septembre, 16 nouveaux membres du GAP se sont réunis pour recevoir leur entrainement initial. La journée a commencé avec quelques mots du directeur des cadets, LCol Popov, qui a confiance dans l’importance du GAP au CMRC, tout comme des programmes semblables sont importants dans d’autres unités. Puis, sous la direction de Gordon Howse et de son équipe du «centre de résolution des conflits », les cadets ont appris comment réagir de manière appropriée lorsque quelqu’un discute de problèmes avec eux. Ils ont même eux la chance de jouer des jeux de rôle pour pratiquer leurs nouvelles compétences afin qu’elles deviennent plus naturelles. Plus tard dans la journée, les nouveaux membres du GAP ont eu la chance de parler au padre du CMRC, Major Newhook, ainsi qu’au Capt Vincent et Rennick, travailleurs sociaux sur la Base et Mme Christine Sulek-Popov. La journée s’est terminée avec quelques points administratifs et quelques mots du Dr. Lagacé-Roy, un professeur en psychologie militaire et leadership, sur le suicide.

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CONFÉRENCE DU DÉPARTEMENT D’HISTOIRE

Alors que la semaine dernière s’est avérée l’une des plus occupées depuis le début de l’année scolaire, il est important de mentionner le passage d’un éminent spécialiste français au département d’histoire.

Professeur d’Histoire à l’Université de Strasbourg, en France, le Dr. Jean-Noël Grandhomme, en réponse à une collaboration interuniversitaire, a eu la bonté, pour une cinquième année d’affilée au RMC, de présenter devant une salle bien remplie une conférence publique abordant des enjeux toujours d’actualité. Faisant suite au sujet de l’année dernière, les Brigades rouges (organisation paramilitaire basée en Italie durant les années 1970), il a élaboré avec éloquence sur les divers mouvements de contestation armée qui ont affecté la France depuis les années 1970.

Au moment où le Canada renouvelle son engagement dans la lutte contre les mouvements terroristes, affectant ainsi les Forces canadiennes, le parallèle dressé entre la situation française de l’époque et la situation mondiale actuelle se révèle un outil fascinant pour comprendre les enjeux politiques et culturels des nouveaux mouvements extrémistes.

Nous tenons donc à remercier Dr. Grandhomme pour son temps et sa présence.

par 27019 Aspm (II) Cloé Baillargeon

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ANOTHER WEEK AND NEW PMT TO BE HAD BY ALL !

By 26659 OCdt (III) Danielle Andela

This past Wednesday, once again, the officer cadets of the Royal Military College of Canada took the two hours of their Wednesday PMT time to train in a variety of ways:

Since we are now approaching the finish line of FYOP and have parade practice each night, traditional Wednesday morning parade was cancelled to give cadets time to work on homework and uniforms before the dress rehearsal for the badging parade. For second years, the morning was a chance for us to meet with our division commanders.

B Division Commander, Major Hook, took this time to test us on our knowledge of current affairs and to stress the importance of understanding global events in order to predict and understand future conflicts and operations that we may be involved in and need to explain to our subordinates. We took time breaking down and understanding the Ukraine Crisis and the context in which it occurred, a process that can be applied to understand other conflicts. He also took the time to answer any questions and address any issues we may have, placing emphasis on time management during this period where the military pillar is especially demanding.

Afterwards, we received a lecture from a Royal Canadian Regiment (RCR) Sergeant on the role of a section commander in the infantry, in which he described the relationship between a junior officer and his or her platoon. This vital section commander knowledge will be used the future and can be applied generally to any kind of leadership positions wherein the leader works for his subordinates in order to accomplish the mission. For many, it also put our training during BMOQ into context. As the junior leaders of RMCC and the CAF, we will need to practice this leadership knowledge now so we can successfully apply it in the future.

– OCdt (II) 27144 Ian Ferrier

This week the class of 2016 received two briefs. One pertaining to SMESC and the other on the completion of CF-98. Being two important skills for future officers, the training wing wanted to ensure that after some more relaxed summers for some (SLT), the principles of SMESC were refereshed. As much as paper work is disliked, it is important and the class of 2016 is sure to remember that!

– OCdt (III) 26634 Kevin Pathinather

During PMT this past Wednesday, the fourth year class worked on practicing their sword drill. Having already learnt the majority of the movements, it was mostly a review. One new aspect, that had yet to be covered, was the slow march and salute. This is important because it will be done on the Graduation Parade in May. The review didn’t take long, and the 4th year cadets are now up to speed, in contrast to the rest of the Wing, with their sword drill.

– OCdt (IV) 26257 Zachary Day

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